Wednesday 21 December 2011

CIK SITI WAN KEMBANG =\

25 FEBUARI

New assignment sudah mai .. Apa kaitan title kat atas and tarikh kat atas ni ? yeah , ade kene mengena ngan assignment aku actually for subject Illustration (favorite subject keh).
Pada mulanya kitorang diberi tugasan untuk memilih tajuk hikayat rakyat dari setiap negeri , tapi tajuk tu lecturer aku yang pilih berdasarkan dari buku 366 Hikayat Rakyat . Oke cerita dari pelusuk negeri2 kat Malaysia hahaha.. amik kau .. first idea bila tau die nk bagi , aku pikir kelantan .. kenapa kelantan ?
Sebab aku nak illustrated satu cerita dari kayangan dengan mengunakan wayang kulit , simple isn't?
But , cerita yang kita pilih ni berdasarkan tarikh lahir kita . Mula2 ingat kene cerita pasal diri sendiri , rupanya tak .. selamat aku .. Then , dapat buku hikayat tu terus cari tarikh lahir aku , and this is what i got , 
Cik Siti Wan Kembang from Kelantan 
memang terbaik !!
The good news is , kat dalam kelas tak de sorang pon dapat dari negeri Kelantan , yawn ~~
Aku bebas berkarya tanpa sorang pon yang amik idea aku .. hahahahaha.. 
i'm happy for that .. 


No comments:

Post a Comment