Thursday 15 March 2012

THE WHITE FLAG

  This story, bukan nak berdrama , nak mengata , nak meganjing or what so ever yang sama waktu dengannya .Tak minat baca , terima kasih baca sekerat . Sakt hati , tutup je tab ni tak pun buat je lah hal sendiri . tak da masalah nak buat hal masing2 . If you read this , Alhamdulillah sebab dapat teruskan membaca . Cerita ni , just nak luahkan la apa yang aku rasa , sebab aku tahu ada dalam kalangan kawan2 aku ni akan cakap aku ni BODOH . Lagi la aku tak kisah kau nak cakap apa , mind set kene jaga tau kawan .
  'Hutang' it's a normal thing yang selalu berlaku dalam kehidupan kita , kalau dah 'Hutang' tu dah confirm berkaiatan dengan DUIT .Yes right, selalunya la kan ... Orang selalu dengar pun dahsakit hati, aku pun sakit hati kot . Aku faham , sebab semua mengalami benda yang sama . Cerita ni , aku tak nak la mention nama hamba Allah ni, yang tahu tu just baca je la . Oke la , satu hari ni .. Aku sebagai 'Along' , tapi bukan 'Along' yang angkat orang kasi potong tu semua bagai. Aku 'along' yang kira baik jugak la. (bukan nak bangga diri) Tak da la tanya orang "Wei, Lu bila mau bayar hutang wa ha ??!!" Tak-tak .. Aku bukan orang mcm ni . Akulah manusia yang paling segan nak mintak hutang kat orang. Tapi disebabkan my MOTHER ask for it, aku terpaksa cakap kat semua yang budak2 yang hutang ngan aku .  Tu lah dugaan yang aku hadapi ngan budak2 ni , tanya sampai aku kene bagi tempoh kat orang tu suruh bayar. Sorry guys, aku terpaksa.
  Tapi cerita kat sini, aku kene marah dengan budak yang hutang dengan aku. Haih, Ya Allah .. Istigfar banyak je la aku masa tu . Kalau aku fight balik, mmg aku BODOH. Sebab aku fikir gaduh tak kan selesaikan apa-apa, melainkan bincang dengan elok . Seriously , yang paling aku tak sangka die boleh ungkit perkara masa aku susah siapa yang bantu aku ? The first thing yang aku tanya pada diri aku, kat mana salah ayat aku ? Aku ada cakap something yang buat dia marah ?
  Macam ni lah, bab situasi tak de duit ke apa, just bagitahu je , tak perlu nak marah-marah. Bukan nak tak nak faham perasaan or tak sabar . Aku perempuan , aku akui yang aku ni lemah , i'm doing what what my mom ask for, she ask me to do .. and i have too . Maybe aku salah timing cakap ngan kau, secara damai aku mintak maaf banyak2 . Ye , aku angkat bendera putih sebab aku tak nak gaduh pasal duit. Nak settle secara matang, kalau bank pon nak settle bende ni secara betol kot. I don't ask for on the spot kene bayar, lambat bayar aku tak kenakan bunga . Siap bagi potongan harga lagi. Pasal member aku masuk campur, biarlah kau nak cakap alasan ke what so ever. Bagi pihak dia, aku mintak maaf. He try to help me. Orang asyik cakap "tak payah la bagi muka sangat" . Islam tak bagi kita bergaduh sesama Islam. Then kau cakap kau tak boleh bayar lagi tak pe lah . Aku tunggu .. Satu je aku nak tegur kat sini, jangan cepat melenting kalau dalam keadaan serabut. 
  That's All ~ Thankx for read =)

No comments:

Post a Comment